24 May 2016

KIVANÇ'IN EK GIDA SÜRECİ


 



   Benim oğluşumun ek gıda sürecine nasıl geçti, neler yaşadık şöyle bir göz atalım ne dersiniz? Bilindiği üzere tüm bebekler gibi bizde 5.5-6.aydan itibaren ek gıdaya başladık. Benim oğlum emdiği için ben bu süreci problem haline getirerek kendimi üzmedim. Yoğurtla başlayarak ,yediğimiz ilk sebze ve meyve için bir kaç gün bekledim ki alerjik reaksiyon gösterip göstermediğini gözlemleyelim. Benim oğlum alerjik bir bebek değildi. Bu yüzden ileri ki aylarda seçimlerimi daha rahat yaptım.      Öğünlerimiz düzene girdiğinden beri günlük alması gereken tüm vitaminleri dengeli bir şekilde verdik. Kıvanç'ın yeme problemi olmadığından gayet sağlıklı besleniyor. Bu yüzden kan ilacı vs hiç kullanmadım. Dışarıya çıktığımızda ise resim 1 de gördüğünüz termal çantamıza her şeyi koyuyoruz ve rahatça geziyoruzzz.. Şimdi biraz neler yedik onları paylaşalım ....
 


 Yoğurdu sade olarak verdim ,benim oğlum bu şekilde gayet severek tüketiyor. Çorbalarımızı et ya da tavuk suyuyla yapmaya özen gösterdim. Tüm yemeklere çok az miktarda (7. aydan sonra) uygun kaliteli yağlar ekledim. Suyu anne sütünden aldığı için ilk aylar vermedim. 8. aydan sonra kendi yediğimiz çoğu yemeği önce oğluma göre pişirip yağını tuzunu salçasını daha sonra ekleyerek hem bana hem oğluma eziyet çektirmeden menülerimizi yaptık. Kıvanç hep bizim yediğimiz yemekleri yemek istediğinden bu şekilde onunda önüne geçmiş olduk. Ekmek konusunda da tam tahıllı seçtik ve hep çok sevdik.

  Severek yediğimiz  çorbalar tarhana ,yoğurt çorbası ve mercimek çorbası oldu. Annem bu  sezon tarhanamızı bebişlerimiz de yesin diye bol vitaminli ve tuzsuz yaptığı için gönül rahatlığı ile yedirdik. Oğlum da bayılarak yedi. Tabi yemeklerin hiç birinde ekstra tuz ve ya salça kullanmadım, dışarıdan bebe bisküvisi dahil kavanoz maması vs kullanmadım bunu baştan belirtmek isterim. Tüm yemekleri de göz kararı yaptığım için ölçü veremeyeceğim çünkü zaten bir öğünlük yaptığınız için azıcık oluyor:)

ÖRNEK ÇORBA TARİFİM 1 ;
MALZEMELER : Tarhana , su , bir çay kaşığı tereyağ(köy tereyağı)
Tarhanayı suda karıştırarak pişiriyoruz kaynamaya başladığında tereyağını koyup dinlenmeye bırakıyoruz. 3 -4 dk sonra altını kapatabilirsiniz.
Yanına da üzerine ceviz rendelenmiş ev yapımı erişte yapabilirsiniz. Çok severek yiyeceklerine emin olabilirsiniz.



   Püreyi yaparken blender çok kullanmadım genelde çatalla ezerek yedirmeye çalıştım. Sebzeleri seçerken de birbirine yakışanları seçmenizde fayda var çünkü minik gurmeler tadlarını beğenmiyor ve yemek istemiyorlar. Kıvanç havuç , patates , karnıbahar üçlüsünü severek yerken sebze çeşitliliğini arttırdığımda yemek istemiyordu. Mesela soğanı çok sevmemişti,bende bütün olarak koyup piştikten sonra çıkartıyordum. Bir kaç kere taze zencefil koydum fakat ondan da pek hazetmedi. Zorlamadım ilerleyen zamanlarda tekrar deneyeceğim. Pes etmek yok.

ÖRNEK PÜRE TARİFİM 2; 
MALZEMELER : Balkabağı,havuç,soğan
Malzemeleri suyunu çok koymadan pişirin blendırdan geçirmeden çatalla ezerek bebişinize yedirebilirsiniz.

   Kahvaltı öğününü ilk ayda çok zorlamadım genelde emerek geçiriyorduk fakat 7. aydan sonra tuzsuz peynir, yumurtanın sarısı , unlu mamalar yapmaya başladım.

ÖRNEK MAMA TARİFİM 3 :
MALZEMELER : Yulaf , kuru incir ,kuru kayısı ,tarçın
İncir ve kayısı yumuşayana kadar haşlanır. Yulafta başka bir kapta akışkan kıvamda oluncaya kadar pişirirlir. Birbirine karıştırılarak blenderdan geçirilir. Üzerine azıcık tarçın serpilerek servis edilir.

ÖRNEK KAHVALTI TARİFİM 4 ;
MALZEMELER : Yumurtanın sarısı , azıcık su ,tuzsuz lor peynir , pekmez
Pekmez dışında tüm malzemeler azıcık tereyağ ile çırpılır. pişince üzerine bir tatlı kaşığı pekmez konularak afiyetle bebişlere yedirilir. 

   Sebzeleri nasıl yedireceğiniz, sebze seçenekleride mevsimsel olarak kısıtlı olduğundan birazcık düşündüren bir konu oluyor. Fakat aynı şeyleri yedirmekten korkmayın çünkü hala ilk önceliği anne sütü bebişlerimizin. Bu konuda en önemli nokta mevsiminde yetişen sebzeler bulmak.

ÖRNEK SEBZE TARİFİM 5 ;
MALZEMELER : Kuzu kıyma , pirinç ,dereotu ,maydonoz ,soğan ,sarımsak
Öncelikle soğan, sarımsak, dereotu ve maydonoz blenderdan geçirilir. Kuzu kıyma, pirinç eklenerek yoğurulur. Dolma biber ,kuru biber ,kırmızı biber ya da kabak farketmez doldurulup pişirilir. Yanınada rendeden geçirilmiş cacık olursa tadına doyum olmaz.



ÖRNEK SEBZE TARİFİM 6 : 
MALZEMELER : Kabak , pirinç ya da bulgur ,yoğurt (kuzu kıyma da eklenebilir)
 Kabakları ve pirinci uygun haşlama suyunda pişirin. Önceden pişmiş kıymayı da ekleyin, azıcık zeytinyağı ile pişirmeye devam edin. Piştikten sonra üzerine yoğurt dökerek afiyetle yedirin. Yağlar sindirim açısından çok önemli sakın ihmal etmeyin.

  Et yemeklerine 7. ay itibari ile geçtik. İlk yedirdiğimiz kuzu kıymadan yapılmış köfteydi fakat öğün olarak yutamaz endişesiyle çok vermiyordum. Mesela kendimiz için pirzola , haşlama et ,keşkek , ızgara  gibi et yemekleri yaptığımızda tuzunu koymadan önce Kıvanca ayırıyoruz ve bizim yediğimizden yediği ve tam bir etobur olduğu için bayılarak yiyor.

ÖRNEK ET TARİFİM 7 :
MALZEMELER : Böbrek yatağı(yumuşacık oluyor) ve ya haşlamalık et , patates ,havuç
Haşlamalık etimizi(kemikle birlikte), patates ve havucu düdüklüde pişiriyoruz.Afiyetle yediriyoruz Artık patatesi vs bölerek yediriyorum, püreyi biz 7. aydan sonra bıraktık gerek kalmadı. İtme kuvvet olması açısından yanına da güzel bir ayran yapın süper olur.

ÖRNEK MEYVE TARİFİM 8 :
MALZEMELER : Muz , elma .tarçın
Tüm malzemeler rendelenir ve üzerine azıcık tarçın serpilerek bebişlere yedirilir.

ÖRNEK BALIK TARİFİM 9 : Balık mevsimine uygun ve taze olsun yeter. (Çupra,norveç somonu ideal ve çok faydalı)
Izgara, yağda ya da fırında üzeri az zeytinyağı gezdirilerek pişirilir. Kılçıksız balık tercih edilmeli. Mümkün olduğunca el ile ezerek kılçıkları çıkartılmalı. Ben 7. aydan beri vermeye özen gösteriyorum.

Benim aklıma ilk gelen tariflerim bunlar, aklınıza gelen güzel tarifleri yorum kısmına eklerseniz bende yeni bir tarif öğrenmiş olurum. Umarım minik gurmelerimize Ezgi teyzeleri lezzetli tarifler verebilmiştir.

SEVGİLERRRR

1 yorum:

  1. Benim yakışıklı torunum böyle cici ve ilgili annesi sayesinde hem dengeli hemde sağlıklı besleniyor bu yüzden çok şanslı.. hemencecik büyüyüp araba sürecek şimdiden alıştırmalara başladı bile...

    YanıtlaSil

İçten gelen küçük bir yorum eklerseniz sevinirim:)