7 Kas 2016

İZMİR'İ GEZİYORUM : ŞİRİNCE


İzmir'de işten güçten vakit buldukça gezi planları yapmayı çok seviyoruz. Geçtiğimiz haftasonu gittiğimiz Şirinceyi de bir hayli sevdik. Gayet sevimli adı gibi çok şirin bir yer ŞİRİNCE. Tabiki tarihçesinden girip sizi sıkmayacağım çok ilgilendiğinizi düşünmüyorum ben gibi:)  Kısaca İzmir'den yaklaşık olarak 1.5 saat sürüyor. Baya virajlı , benim için azıcık ürkütücü bir yolu var. Dağa tırmandıkça heyecanlanmaya başladım çünkü oksijen ciğerlerime hücum etti. 
Gerçekten gizlice dağların arasına öyle hoş kurulmuş ki doğasına ,dokusuna bayıldım. 

 Köyün girişinde arabamızı park edip köyü yürüyerek turlamayı uygun bulduk. Oğlumun arabasınıda yanıma alarak günün en büyük hatasını yapmış olduk . Lakin Şirince sokakları bebek arabası için kesinlikle uygun değil.
İlk durağımız Artemis oluyor. Fakat ben hala o müzede takıldım desem inanın abartmış olmam. Burası Osmanlı İmparatorluğu tarafından inşaa edilmiş. 1996 yılından itibaren Tanzimattan Cumhuriyete Eğitim Tarihi ve Mübadele Müzesine çevrilmiş. Burası beni çok etkiledi. Yaşanmışlıklar sanırım derin bir iz bıraktı. Sizde mutlaka içeri girin ve mümkünse içeride o dönemin gazete manşetlerinden derlenmiş kitaplardan satın alın. Ayrıca yemeğimizi de buranın mükemmel manzarasında yemediğimiz için sonradan kızdım kendime.



Müzeden bazı görüntüleri ;



 
Bu ütülere kıyısındanda olsa bizim 80 ler  kuşağıda yetişti değil mi? Kullanmasakta gördük:)



Bu bavulu kim bilir kimler ne şekilde ve nerelerde kullandı? Hangi şehirleri , iklimleri ,durakları gördü? diye düşünmeden edemedim.



Osmanlı döneminde nüfus sayımı sonrası erkeklere verilen kimlikleri feslerinin içinde taşımalarından dolayı kafa kağıdı dendiğini biliyor muydunuz? Ben bilmiyordum çok mantıklı geldi:)






 Dekorasyon sayfasında olmanızdan ötürü ben en çok şu bardaklara torpil geçiyorum. Şimdi olsa bayılarak kullanırım. Hepsi el işçiliği çok güzel parçalar. 

.   
Şarap seviyorsanız , doğa ve oksijen arıyorsanız , geleneksel olan şeylere meraklıysanız ve yürümeyi seviyorsanız şirinceye mutlaka gidin. Bu güzel köyü görün derim.
Gözleme yiyin , şarap seviyorsanız her türlüsünü deneyin(ben yabanmersinli tercih ettim güzeldi), güzel esnaflarından alış veriş yapın ve çok mutlu bir gün geçirin.








Sevgilerimleeeeeee

İNSTAGRAM : ezoshomedesign

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İçten gelen küçük bir yorum eklerseniz sevinirim:)