10 Oca 2017

TERARYUM YAPIMI - KENDİN YAP


Bugün izmir'de hava çok güzel harika bir kar yağışı var.Hatta izmirlerin yoğun ilgisinden bunaldığı için yarın şehri terkedeceğine dair komik paylaşımlar yapılıyor. Hepimizin ne kadar çok ihtiyacı var gülmeye. Biz komşularımla çocuklar gibi kartopu oynamaya bile indik.Çok ta eğlendik. Oğlum ilk defa pek anlamasa da bu kadar yakından haşırneşir oldu. Kartopu bile yedi ağzının ortasına:):):) Bugünde bırakalım işi gücü kendi mutluluğumuz için bir şeyler yapalım. Birlikte çok kolay şeker mi şeker teraryum yapmayı öğrenelim. Benimde ilk denemem olduğundan bir hatam olursa lütfen yorum bırakıp hatırlatmayı unutmayın... Keyifli okumalar dileim. Ha birde okurken bir bardak sahlep alın bu havaya en çok o yakışır...Afiyet olsun



  • Öncelikler elimizdeki malzemeleri sayalım..;
  • TORF
  • ÇAKIL TAŞI
  • AKTİF KARBON
  • MİNYATÜR SÜSLEME MALZEMELERİ
  • BİTKİLER
  • YOSUN
  • FANUS
Öncelikle ben elimde bulunan kırmızı fenerin camlarını çıkartarak metal kısımlarını Richmultisurface boya ile siyaha boyadım.


Teraryuma başlamadan yapacağınız fanusu güzelce temizleyin. Elinizde bulunan çakıl taşlarını gelişi güzel tabanı kapacak şekilde yerleştirin.
Bu drenajı sağlamak için yapılan ilk işlem. Sıra aktif karbona geldi bu bildiğiniz mangal kömürü :)
Küçük parçalar haline getirerek ikinci katmanı bununla kaplıyoruz. Görevi ise bakteri ve küf oluşumunu engellemesi.
Sırada torf var.Torfu yani toprağınızı yerleştirin ve elinizle düzeltin. Bitkileriniz için delikler açarak bitkilerinizi dikin. Önceden kurguladığınız bir süsleme varsa ona uygun şekilde bitkileri dikip süsleme işlemine geçin. Ben iki adet kaktüs kullandım. Ev koyacağım bölümün biraz yamaç görünümü vermesini istediğimden o bölgenin torfunu fazla tutup yükselttim. Yosunlar ve minik mantarlarla süslemeler yaptım. Alanyadan altığımız kaplumbağa dolap süsünü derenin kenarında kullandım.Mavi renkte bulup aldığım kristal taşlarla ise dere gibi bişey yaptım. Umarım beğenirsiniz. Fikirlerinizi yorum  kısmında paylaşırsanız sevinirim.. 
Sevgilerrrrrrrr




  Ta Taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....................



Tüm gönderilerimi takip etmek isteyenler için ;
İnstagram : ezoshomedesign
Facebook : Ezgi Epice Göktürk

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İçten gelen küçük bir yorum eklerseniz sevinirim:)